UD uppmanar svenskar att hålla sig hemma och sluta gnälla
UD bad vid en presskonferens i Arvfurstens palats på tisdagen att svenskar i möjligaste mån bör hålla sig hemma i jul och undvika allt gnäll.
Kabinettssekreterare Catharina Bildström — vadan detta?
— Julen är en väldigt jobbig tid för oss, folk är ute och reser och de reser långt. Vi på UD vill faktiskt kunna vara lediga och fira jul vi också. Folk tycks kunna ta sig till de mest otroliga avkrokar för egen maskin, men så fort någonting går snett är det plötsligt vårt problem att se till att alla kommer hem lyckligt?
