SD Finspång läser sagor för barn på bibliotek
Lokaltidningen Folkbladet avslöjade i fredagens nummer att Sverigedemokraternas starke man Bert-Owe Björck tillsammans med kassören Edwin Thörn under hela hösten läst sagor för barn på biblioteket, iklädda kvinnokläder och smink.
— Vi hade två transvestiter som läste sagor förra året, Madam Inga och Madam Björn, så när vi i år beslöt förbjuda detta på våra kommunala bibliotek fick jag och Edwin göra ett försök istället.
Och detta föll väl ut?
— Barnen var avvaktande först, vi märkte direkt att vi fick mycket bättre respons om vi började prata med tillgjorda röster när det skulle vara kvinnor som pratade. När vi dessutom tog på oss varsin peruk och klädde oss i kvinnokläder blev barnen som galna. Det är svårt att inte ryckas med.
Men vad är det som skiljer er två från fjolårets madamer? Hur kan det vara förödande för ungdomen när Inga och Björn läser sagorna men OK när ni gör det? De är ju inga dumskallar, Madam Björn är allmänläkare och Madam Inga har gått på Handels? Det är väl exakt samma sagor ni läser?
— Vi har ändrat lite i källmaterialet, HC Andersen är förbannat woke.
Exempel på det?
