Förvirring vid Liberalernas riksmöte i Hedemora
På avslutningsfesten under lördagskvällen uppträdde ett lokalt rockband, Cupid Kidz. Stämningen var mycket god, partiledaren Johan Pehrson sågs dansa omkring och sjunga med i refrängerna .
— Helvete vilket jävla ös! Fy satan vad bra!
Under söndagen när festbilderna spridits i sociala medier uppmärksammades att Cupid Kidz är ett Bedårande barn-coverband, som alltså uteslutande spelar låtar av Sölvesborgsbandet där Jimmie Åkesson spelar keyboards.
Då fick ni bråttom att skadehantera? Vem bokade bandet?
— Vi visste inte vilket sorts band det var. Basistens mamma sitter i kommunstyrelsen för L i Hedemora, de fick gigget den vägen. Hon är väldigt ångerfull idag, hon säger att hon aldrig riktigt lyssnat på texterna. Sångaren sjunger faktiskt väldigt grötigt också.
Johan Pehrson — du sjöng och skrålade med i textrader som Här vill jag leva, här vill jag dö, här lever jag i frihet i lördags, nu idag vill du inte riktigt kännas vid det?
— Ja, vissa låtar kände man ju igen. Och den där Fädernesland är ju jävligt catchy. Bedårande barn spelar ju mycket covers själva, många klassiska Noice-låtar, lite Ultima Thule. Så när Cupid Kidz kör dem blir det ju coverversioner av coverversionerna. De är fan det enda coverband jag hört som är bättre än originalet.
