Sverigedemokraterna söker nya representanter 

I en serie helsidesannonser i de största dags- och kvällstidningarna går Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson ut personligen och annonserar efter helt nya partifunktionärer till nästa val.

På vilka nivåer?

— Alla! Både i riksdagen och på kommunalnivå. Kyrkofullmäktige skiter jag i, där kan tokskallarna få vara kvar.

Så du försöker i princip värva ett helt nytt parti?

— Ja, så kan man säga.

Vad har föranlett detta drastiska beslut?

— Om vi vill fortsätta sitta i Riksdagen på sikt måste vi städa ut de värsta nötterna. Det fattade aldrig Ny Demokrati, det var därför det gick som det gick. Och jag har verkligen försökt, men för varje korkskalle man plockar bort dyker det upp två nya. Så det är dags för storstädning. Grundtanken med SD är ju sund, att vi inte ska ta emot fler invandrare än vi kan försörja, att dessa enorma pengar kan komma fler till del och göra större nytta om vi stödjer flyktingar på plats i deras närområden. Men just dessa åsikter verkar dra till sig de mest otroliga rövhål och halvkriminella. Det var samma sak med Ny Demokrati. Delvis samma människor också. Så man kan väl säga att det här är ett försök till nystart.

Är därför det står OBS! Inga rövhål! längst ner i annonsen i stor stil?

— Precis. Jag vill ha ett parti jag kan vara stolt över, inte ett som ger mig hjärnblödning så fort nån öppnar munnen. Ingen humor har de heller, det här är folk som skrattar och pekar finger när de ser en handikappad. Men vi får se vem som skrattar sist när riksdagsarvodet slutar trilla in.

Ja, det är väldigt svårt det där med humor.

— Jag säger hela tiden att det är bra när nån skämtar om oss, det är ett tecken på att vi är mainstream, att vi har lyckats. Ryggmärgsreflexen ska vara att skratta, inte att bajsa i ett kuvert och skicka till vederbörande. Kan du tänka dig en Folkpartist bajsa i ett kuvert? Va? Hos våra sympatisörer är det det normala.

Och om de nu är såna Sverigevänner, varför tjatar de hela tiden om att det är ett jävla skitland? Jag brukar fråga vad det är de egentligen gillar med Sverige, men jag får aldrig nåt annat svar än att Det är ju vårt land! Men vad är det ni gillar? Inget svar.

De verkar väldigt lättstötta också?

— Ja, efter allt jävla hånande av vänstern. Själva räcker det att någon säger någonting spydigt om SD så går de på toaletten och bajsar i det där jävla kuvertet. Snacka om snöflingor.

Men hur har det gått?

— Inte bra. Inte bra alls. Vi har fått gott om ansökningar, men ingen håller måttet. Jag fattar inte, vi har överlägset flest högskolepoäng per capita av alla riksdagspartier, men det verkar inte spela någon roll. 

Det beror väl mest på att ni är ett ungt parti, i de andra partierna har väl riksdagsmännen sugits in i partiarbetet i unga år, innan de hann börja universitetet?

— Kan vara så. Vi får hoppas att det går, annars skiter jag snart i det här.

Similar Posts