| |

Succéduon Hooja demaskerade!

NBN kan idag avslöja vilka som döljer sig bakom maskerna i EPA-dunkgiganterna Hooja— inga mindre än Tomas Ledin och Thomas di Leva!

Tomas, du har gjort saker under radarn förut, Snabbköpskassörskan och så?

— Precis, det här är ingenting nytt för mig. Och både jag och Thomas har ju Norrlandskoppling. Jag hade ingen EPA-traktor själv som ung, men jag hade äldre släktingar som körde.

Det skiljer sig en hel del musikaliskt från vad ni normalt håller på med?

— Ja, det var därför Thomas kom på det där med maskerna. Vi ville inte att unga människor som kanske uppfattar oss som gubbiga skulle skrämmas bort. Men sen när det slog så tänkte vi att vad fan.

Romantiserandet av hembränt och kvinnoförnedring då?

— Kvinnoförnedring och kvinnoförnedring…vi älskar kvinnor bara. Och man måste ju anpassa sig till publiken, prata till bönder på bönders vis. Och hembränt är väl ingen fråga längre nu när man tack vare EU kan köpa en liter Smirnoff för 150 spänn av en polsk långtradarchaufför?

Men är ni inte rädda att publiken ska skrämmas bort när de fattar att de coola killarna i mask är en sextioåring och en över sjuttio?

— Jo, det må vara hänt. Men det kan ju slå åt andra hållet också, att EPA-dunken når ut till en äldre, mognare publik.

Hon Fröken Snusk då? Är det också någon av er två?

— Hon har haft lite olika identiteter under åren. Eva Dahlgren sjöng på de första låtarna, sen tog Veronica Maggio över när Rid mig som en dalahäst slog så hårt. Eva kände sig inte riktigt bekväm med texten där.

Thomas, vad är det med anonymiteten som lockar?

— Man kan leva ut…på ett annat sätt…en annan nivå…ett annat kosmiskt plan…

Tomas, håller du med?

— Hoojas publik är helt otrolig, det är drag på en helt annan nivå än när vi spelar som oss själva. Och vi drar in en sjuhelvetes massa pengar.

Similar Posts